Sortida Cultural

2018-10-20 08:00 - 20:00

Cardona i la Vall Salina

L’explotació de la sal i la Vall Salina constitueixen la raó de ser de Cardona i la causa de l’esplendor del seu passat. El castell, la fortalesa mai vençuda, últim baluard de les llibertats catalanes, va ser la seu de la poderosa nissaga dels comtes-ducs de Cardona, “els reis sense corona”, rics senyors de la sal emparentats amb les principals famílies europees.

Visitarem la Muntanya de Sal i el Castell i finalitzarem el dia amb l’estada al Museu de la Sal Josep Arnau, iniciativa particular que dóna a conèixer la tradició local del treball artesanal en sal, articulada a partir de l’obra de l’artesà cardoní que li dona nom.

• 2019-03-11 15:30 - 2019-03-22 20:30

Josep Pla a Calella

Nombre màxim de participants: 50

Data de la sortida: dissabte 30

Preu: 42,15€ (inclou entrades, dinar i transport)

• 2019-03-30 08:00 - 2019-03-30 21:00

Josep Pla a Calella

La Ruta Josep Pla és un passeig literari per conèixer diversos indrets significativament planians de Calella de Palafrugell. La passejada transcorre des del mirador dels Burricaires, al Port Bo i la platja del Canadell, passant arran d’aigua per la terrassa de can Genís. A Calella, els textos de Pla que llegirem ens evocaran el paisatge i l’estiueig de la seva joventut, i coneixerem uns quants calellencs importants: la Marieta Batlle, en Pepet Gilet, l’Hermós...

Acabarem el dia amb una visita al Museu del Suro.

Nombre màxim de participants: 50.

Inscripcions: a la biblioteca, de l’11 al 22 de març.