7 d’experiències

7 D’EXPERIÈNCIES ÉS BEURE CULTURA

Per vuitè any aquest cicle de xerrades sobre temàtica diversa com la fotografia, la literatura i el periodisme.

Es realitzarà cada dijous a les 7 de la tarda fins el 30 de març.

DIJOUS 16 DE FEBRER

Tots els colors del negre amb Jordi Borràs
Presenta Maria Guixà, periodista de Catalunya Ràdio

En aquest text Jordi Borràs i Abelló recull més de 13 anys de reportatges documentant l’extrema dreta a Catalunya i a diferents països europeus. Una crònica viva i vibrant en clau catalana i de dimensió europea, una investigació periodística de primera magnitud, un relat sense ficció de lectura àgil.

DIJOUS 23 DE FEBRER

Mamut amb Eva Baltasar
Presenta M. Eugènia Udivert, mestra i lectora

L’Eva Baltasar relata la història d’una dona arcaica atrapada en la vida moderna. El seu medi és la ciutat on signa contractes per viure. Vol tenir un fill i això l’obliga a fer-se amb homes. Com resistir el formiguer humà quan tens instint de caçador solitari?

DIJOUS 2 DE MARÇ

Tres desitjos abans de morir amb Espartac Peran
Presenta Teresa Bujons, psicòloga. Referent de Benestar Emocional i Comunitària

El periodista Espartac Peran s’endinsa en el món literari amb un llibre molt personal, íntim i carregat de records i vivències. La mort és el fil conductor de tota l’obra. Narra la mort del germà, que va morir abans que ell naixés, i com va canviar la vida dels seus pares, fins que van morir tots dos.

DIJOUS 9 DE MARÇ

El petó del capità Kirk amb Mònica Planas
Presenta Enric Falo, presentador del cinefòrum de la Bib. Piera

La volta al món de la TV en 80 històries de la mà de la Mònica Planas, periodista especialitzada en crítica televisiva. Són històries, anècdotes i petits retalls que ens endinsen en les bambolines de la televisió, per aprofundir en les inèrcies i les possibilitats del mitjà.

DIJOUS 16 DE MARÇ

El paraulògic ens empodera? amb Pau Vidal
Presenta Glòria Moragrega, professora de llengua i literatura catalanes

El paraulògic és el joc lingüístic que ha revolucionat Twitter i Nivell Ç s’adreça a tota aquella gent que té dubtes constants sobre el seu català. Joc i llibre del divulgador lingüístic Pau Vidal, comparteixen un mateix objectiu viure el fet lingüístic amb goig i sense complexos.

DIJOUS 23 DE MARÇ

Estats Units, el país de les contradiccions amb Xesco Reverter

Presenta Albert Domingo, professor en tecnologia visitant al MIT

El corresponsal de TV3 retrata la divisió social i les desigualtats dels EEUU a través d’històries reals que ha conegut de primera mà. Des del fàcil accés a les armes i les seves terribles conseqüències fins a la crisi dels opiacis, passat per la inestabilitat política o el brutal racisme policial.

DIJOUS 30 DE MARÇ

El radiofonista amb Gaspar Hernández
Presenta Àstrid Llorens, psicòloga general sanitària i neuropsicòloga

El llibre més personal de l’escriptor, crític literari i periodista Gaspar Hernández. Un conjunt narratiu que té com a eix vertebrador la ràdio. En part, unes memòries radiofòniques d’un locutor precoç que s’inicia als 9 anys amb una emissora casolana. És també un homenatge a la ràdio i a la veu parlada.

7 D’EXPERIÈNCIES ÉS BEURE CULTURA